Overzichtelijke chaos - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu Overzichtelijke chaos - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu

Overzichtelijke chaos

Door: Nikki en Fieke

Blijf op de hoogte en volg Fieke en Nikki

23 Februari 2014 | Vietnam, Hoi An

Na een heftige night ride vanuit Nha Trang van 12 uur hebben we ons net lekker volgebunkerd in ons luxe hotel in Hoi An met all you can eat ontbijt buffet (dat maakt ons blij na veel droog brood en rijst/noodles!). Een ding weten we zeker: mochten we doodgaan deze reis, dan gebeurt dat tijdens zo'n bizarre nachtrit. De gordels zijn zeker geen overbodige luxe hier (ze voorkomen namelijk dat je door het dak schiet). We gaan jullie meenemen naar wat culturele bijzonderheden en mooie momenten van de afgelopen dagen.

Laten we beginnen met alle geuren, kleuren en geluiden die ons overal tegemoetkomen. Alles hier is vrolijk en fel gekleurd: de mensen, de auto's, de scooters, de boten, de huizen, het eten en alles ruikt net zo sterk als dat het kleurt. Niet altijd even positief als je het ons vraagt (zeker niet als je gesandwicht in een night bus ligt :)). Verder vroegen wij ons sterk af waarom al die mensen naar ons toeterden... Geen make up, oude kleding, vaak stinkend en glimmend van het zweet.. Niet heel aantrekkelijk als je het ons vraagt. Totdat we zelf op een scooter in het verkeer zaten: toeteren betekent hier blijkbaar 'Here I comeeee, watch out!' Waar we eerst urenlang vol verwondering naar een kruispunt hebben staan kijken, zaten we nog geen week later zelf in deze grote chaos die wanneer je er middenin zit bijzonder genoeg nog best overzichtelijk is. Zelfs oversteken gaat ons steeds beter af dankzij de wijze woorden van een fransman 'Walk like you're Jesus, then they'll stop for you'. Gelukkig hadden we onze Teva's bij ons! :) Andere bijzonderheden die in deze cultuur prima gepast zijn: slurpen, neuspeuteren, oorverdovend snurken en rochelen (echt overal en de complete neusinhoud wordt verplaatst naar de longen; heeeeel smerig). De aanhoudende keeltyfus van Fieke hoeft in ieder geval niet genant te zijn.

Vietnam brengt tot zover dus een hoop mooie indrukken met zich mee. We genoten een aantal dagen van de chaos in Ho Chi Minh, later de welverdiende rust in Mui Ne (hotel op het strand!!) en van het Ibizi van Vietnam: in Nha Trang hebben we ons suf gedanst tot in de vroege uurtjes waar de drank per liter gaat.
Vietnam is ook een land dat voor ons een hoop 'First Times' met zich meebrengt: krokodil en octopus eten, scooter en quad rijden, uit een hangmat vallen (gaat voor sommigen onder ons zeker niet de laatste keer zijn), overspoeld worden door de enorm sterke golfstroom en je bikinitop aan je enkels terugvinden. Fieke heeft het zelfs gepresteerd om met de scooter de voorpui van een winkel in te rijden (ja, echt voor alles is een ' First Time' ). Met diezelfde scooter zijn we ook nog onderuit gegaan in het zand. Tip: laat Fieke nooit 2 Australische jongens op scooters volgen.

Al met al vermaken we ons prima dus! De eerste dagen waren wat inkomen en wennen, maar we hebben de reis vibe inmiddels al lekker te pakken! Geniet van onze foto's! Deze geven een beetje een indruk van wat we hier allemaal doen.

• 23 Februari 2014 - 06:12

Jolie:

Klinkt echt geweldig meiden! Heel veel plezier, geniet ervan, ook al is het chaos haha!

• 23 Februari 2014 - 10:57

Madelon:

Nice, haha, eindelijk een goede springfoto Fiek! :) liefs en geniet ervan

• 23 Februari 2014 - 11:45

Claudia:

Wauw klinkt goed! Geniet meiden! Liefs xx

• 23 Februari 2014 - 13:00

Marjon:

Na het lezen van jullie avonturen lijkt het leven hier bijna saai.... Met de keurige strookfietspaden ipv de scooterchaos en de gehaktballen ipv krokodillen(ballen?). Gelukkig zet de lente in Holland zich vroeg in en kleurt het ook onze natuur stukje bij beetje. Avonturier en geniet lekker verder en snuif alle prikkels intens op! xXx

• 23 Februari 2014 - 13:30

Cindy:

Woow echt een super vet begin van jullie reis! Ik ben blij dat jullie reis vibe te pakken hebben, dan wordt het vast een geslaagde reis.
    Dat hotel op het strand lijkt mij ook wel wat!
    Wat een drukte van scooters trouwens op de foto... Knap dat jullie al zo snel op de scooter durfden.
    Hoe zit het met die woestijn?
    Nou geniet ervan! Xxx Cindy

• 27 Februari 2014 - 04:20

Fieke En Nikki :

Thanks allemaal voor de reacties! Super leuk om die te lezen en te zien dat jullie ons volgen! Die woestijn, dat zijn de zandduinen bij Mui Ne dus geen echte woestijn (ookal voelde het heel even alsof het wel zo was). We mochten daar achterop quads om door de duinen te crossen, echt heel gaaf om een keer te doen :)

• 01 Maart 2014 - 22:23

Louis:

Hoi Fieke en Nikki,

167 x bedankt voor de prachtige foto's in de dropbox.
    Vietnam ziet er prachtig uit. Wat een kleuren ! Wel een beetje druk ? Maar vooral mooi !
    Veel plezier en houdt ons op de hoogte.

• 11 Maart 2014 - 17:46

Sophie:

Dag liefjes,

Hier nog even een hele late reactie! Heerlijk om te lezen hoe jullie het hebben, eindeloos respect voor het krokodil en octopus eet verhaal (christien zal deze mening niet delen, dierenrechten blabla). Heel veel plezier, doe voorzichtig!

X Sophie