Last but not least... - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu Last but not least... - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu

Last but not least...

Door: Nikki & Fieke

Blijf op de hoogte en volg Fieke en Nikki

18 Juni 2014 | Indonesië, Seminyak

Last but for sure not least. Het bekende en favoriete Indonesië. Wat een land! Alhoewel we maar een piepklein stukje hebben kunnen zien, is dit denken we wel ons favoriete land van deze reis. De temperatuur is hier heerlijk (niet zo benauwd, drukkend), de mensen echt ontzettend vriendelijk (bali, hindoeisme, lang leve karma!), het eten heerlijk, de eilanden mooi en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Na de laatste ziekenhuischeck van het dengue drama gelijk hebben we tickets geboekt en de dag erna kwamen we aan in Yogjakarta. ...Een grote sprong terug in de tijd. Er rijden hier paard & wagens! Echt een leuke sfeer. Zoals in veel gebieden in Azië speelt het leven zich af op straat. Het is net de Hollandse vakantieperiode qua straat bezetting ;) Alle mensen maken hier tijd voor een praatje en hebben zo veel pure interesse in je. Heel wat anders dan de gemiddelde omgangsvormen in NL kun je wel zeggen. Heel mooi om mee te maken. In Yogja hebben we de bekende Borobodur & Prambanan tempels (met een prachtige zonsopgang) bezocht en hier kwamen we er achter dat het verkeer in Indonesië enigszins dramatisch is. Er wordt maximaal 50 km p/u gereden en de afstanden zijn laaaaaaaaaang. Vervolgens hebben we via de mount Bromo onze reis voortgezet naar Bali. Mount Bromo... Een tripje naar een vulkaan om toe te lichten. Dag 1 vertrok onze minivan om 8.30u en rond 21.30u kwamen we aan. Nou, we weten niet of jullie ons Pai avontuur uit noord Thailand nog herinneren? Ook deze rit was inclusief een te kleine en overvolle krakkemikkige bus met naar ons zin íets te veel bochten in de weg. En oh ja, een vulkaan is natuurlijk hoog (2400 meter) en daar is het fris! Dat was nog te overzien. Lange broek en fleecevest aan en gaan. Wat echter NIET meer te overzien was, was de enorme pauper plek wat onze homestay heette. Een gat als wc, geen douche, geen restaurants, geen verwarming. Ik zeg: twee bedden met het meest lelijke en smoezelige dekbedovertrek ooit met iets van een muur er omheen en KOUD! Goed, tijd voor een slappe lach om de ellende te verdringen en de conclusie te trekken dat het genoeg was. Vanaf nu tijd voor degelijke slaapplekken en optimaal genieten... Maar eerst nog even om 3.00u opstaan om de zonsopgang te bekijken. Met een jeep werden we omhoog gecrosst en hier hadden we echt een fantastisch uitzicht over, naast een miljoen andere toeristen koppies en camera's, hele mooie vulkanen en een mooi dik wit wolkendek. Daarna zijn we de vulkaan zelf gaan beklimmen. Tussen de dikke toeristen die zichzelf omhoog lieten rijden met te kleine paardjes voor al de kolos op hun rug, hebben wij onze workout voltooid. Het was alsof we op de maan liepen. Wat een landschap. Echt machtig! Ook heel gaaf om zo dichtbij in een krater te kunnen kijken (de geur hebben we het maar even niet over). De verdere dag bestond weer uit úren reizen. Maaaaaar, dan ben je wel in Bali. Ok, we gaan weer wat beknopter. Seminyak in het zuiden van Bali bracht ons lavastranden, surfers, beachsporten, een goed hotel, schone was (thank god! 7 onderbroeken was genoeg toch mama's?) en een heerlijk foute stapavond. Op naar de ontspanning. De gili eilanden waren hiervoor de juiste bestemming. We begonnen in een heel fijne villa in Gili Trawangan voor een paar dagen zwembad, strand, stappen en snorkelen. Op het veel rustigere Gili Air hebben we de mooiste duik tot zover gemaakt (inclusief haai!!) en genoten van de rust en goede sfeer op het eiland. Voor de laatste week besloten we terug naar Bali te gaan. Ubud gaf ons een goed beeld van de lokale cultuur, het hindoeïsme en traditionele dansoptredens. Echt een heel leuk stadje (vol kunst!) om te bezoeken. Hier zijn we ook onze sportieve dagen in gegaan: veel wandelen, mountainbiken door de rijstvelden en raften. Heerlijk! Onze laatste dagen hebben we doorgebracht in Seminyak. Een dagje strand en surfen, een dagje scooteren en een dagje zwembad. De ultieme afsluiting.

Dames en heren, het was echt een fantastisch avontuur. We kunnen allebei zeggen dat we echt verrijkt zijn met veel nieuwe perspectieven en zo genoten hebben van een nieuwe ervaring die zeker weten naar meer smaakt. Super bedankt voor het volgen van dit verslag en de leuke reacties. Over een paar uur stappen we het vliegtuig in en kijken we er erg naar uit om al onze lieve vrienden en familie weer te zien en spreken! Oja, de foto's... daar wordt aan gewerkt! ;)

• 18 Juni 2014 - 07:32

Madelon:

Hoi lieve schatten,

heel veel succes met jullie terugreis en wat klinkt het geweldig allemaal.
    Tot snel!

Veel liefs
    Madelon

• 18 Juni 2014 - 08:43

Claudia:

Meiden!

Ik hoop jullie snel weer te zien & ik kan niet wachten op alle toffe foto's!
    Goede reis!

Liefs, xx

Claudia

• 18 Juni 2014 - 08:48

Naomi:

Lieve meiden,

Wat ga ik het missen jullie geweldige avonturen te lezen. Maar
    we hebben jullie wel bijna weer terug dus dat is ook heerlijk ;).

Waarschijnlijk zitten jullie allang al in het vliegtuig en zien jullie dit pas in Nederland, maar
    hele goede reis en tot snel!

Liefs,

Naomi

• 18 Juni 2014 - 12:03

Jos Usc:

Dag meiden .

Welcome back na deze mooie ervaring.

Groet Jos usc

• 18 Juni 2014 - 13:26

Lisa:

Oooo wat zijn die maanden omgevlogen, bijna, bijna, bijna!

• 18 Juni 2014 - 15:24

Pauline:

Goede reis terug!!

• 18 Juni 2014 - 21:21

Rina:

Wat leuk dat jullie zo`n mooie reis gemaakt hebben. Vooral bij de BROMO VULKAAN dat zijn maar weinig mensen die het meemaken dat de vulkaan open ligt.
    Hopelijk hebben jullie een goede reis gehad en WELKOM TERUG al zal dat even wennen zijn.

Liefs, Ger en Rina