Zon, zee, zand en zwoele zomerrr! - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu Zon, zee, zand en zwoele zomerrr! - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu

Zon, zee, zand en zwoele zomerrr!

Door: Nikki & Fieke

Blijf op de hoogte en volg Fieke en Nikki

13 Mei 2014 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Er wacht jullie in dit verslag een minimale hoeveelheid cultuur en een maximale hoeveelheid natuur (lees: zand, zee, rotsen, jungle, apen en visjes).
Cambodja hebben we afgesloten met twee dagen in Phnom Penh, de hoofdstad. Hier hebben we samen met Kay en Kyle (onze reisgenoten uit zuid afrika en usa) een bezoek gebracht aan de bekende s-21 gevangenis en de killing fields. Een indrukwekkende en schokkende ervaring die we niet snel zullen vergeten. Wat een ellende heeft deze bevolking meegemaakt. Google allemaal zeker even op Rode Khmer voor wat achtergrond informatie. Na deze toch ietwat deprimerende dag was het tijd om met Kyle naar Bangkok te vliegen. Dit keer zaten we in een gezelligere buurt van Bangkok, waardoor je de stad compleet anders ervaart. Bangkok bracht ons de heetste dag van het jaar, wat voor ons airco hoppen en 's avonds lekker stappen met zich meebracht. Freya (herinneren we onze derde musketier nog?!) was voor de laatste dagen van haar reis op Koh Tao, dus besloten we haar op te gaan zoeken. Dit betekende voor Fieke dat ze haar doodsangst iets eerder dan gepland onder ogen moest gaan zien op Koh Tao, het bekende duikeiland. Drie dagen duikcursus werd een feit. Na een verschrikkelijke eerste dag voor Fieke en gezonde spanning bij Nikki, werden dag 2 en 3 een stuk leuker in de onderwaterwereld vol prachtig gekleurd koraal en veel verschillende vissen. Wat een gave ervaring! Als PADI gecertificeerde duikers zijn we de volgende dagen in het nachtleven gedoken. We hebben ons kapot gefeest. En in Koh Tao weten ze wel hoe dat moet. De stranden staan vol met leuke beach clubs met goede muziek, spectaculaire vuurshows (met nog spectaculairdere brandwonden bij alle dronken sjappies die denken dat ze de wereld aankunnen), emmers met drank en party people!! Net als op de volgende eilanden Koh Phangan en Koh Phi Phi trouwens. We hebben Koh Phangan bezocht voor de bekende half moon party in de 'jungle'. Daarna zijn we met Ryan en Chris (usa) doorgereisd naar Koh Phi Phi. Hier hebben we lekker verder gefeest, gesnorkeld, op het strand en aan het mooiste zwembad ooit gelegen en mede dankzij Koen (onze Amsterdamse vriend) genoten van lekker eten. Wat een luxe zonder een budget zeg, Koen! ;) Zoals jullie lezen hebben we de afgelopen 3 weken het goede leven geleid. Lekker eiland hoppen, goede feestjes, leuk gezelschap en veel te vroeg uit moeten checken na weer een avondje goed stappen. Voor nu even genoeg gefeest en weer tijd voor nieuw avontuur in Maleisië. Hier zullen we ongeveer twee weken blijven en dan doorgaan naar onze laatste bestemming Indonesië. Last but not least, als we alle goede verhalen mogen geloven!
De eerste maanden van onze reis hadden we om eerlijk te zijn toch wel een oordeel over al die feestende mensen die overdag alleen maar kunnen slapen, maar stiekem hebben we van de afgelopen weken erg genoten. Of je dit 4 maanden kunt volhouden? Absoluut niet. Dan zouden we naar ons idee ook veel te veel mooie dingen missen. Feesten kun je immers overal. We zijn erg blij dat we deze instelling delen. We ontmoeten genoeg duo reizigers die er na 3 dagen achterkomen dat ze toch niet de ideale reispartner voor elkaar zijn. Wij kunnen elkaar gelukkig nog steeds elke dag vrolijk aankijken met goede zin in een nieuwe dag! We genieten erg van alle mooie dingen die we mee kunnen maken hier, van alle nieuwe contacten die we opdoen en de mooie gesprekken die hieruit voortkomen. De volgende reizen naar andere continenten zijn al gepland! Ter afsluiting nog even een lekkere cliche: je leert jezelf op een andere manier kennen en je gaat dingen echt in een ander perspectief zien. Het is waar. En dat na weken feesten dames en heren! Tot snel weer!

• 14 Mei 2014 - 10:14

Niki:

Klinkt heerlijk meiden! Ik probeer me voor te stellen hoe al die feestjes er daar uitzien, op het strand en met vuurshows.. blijft toch lastig als er hier in de omgeving alleen de Kroeg en de Next te vinden is, en de enige vuurshow te krijgen is in de Shooters!! Oh well, haha! Ben erg benieuwd naar de foto's (als die er zijn) van deze afgelopen 3 weken ;)

• 14 Mei 2014 - 13:42

Marjon:

Meiden, een verhaal met perspectief: de diepte in, de lucht in, het nachtleven in, kijkend over de zee en stiekem ook nog toekomstgericht. (Rustig aan hoor!)
    Liefs maar weer!

• 14 Mei 2014 - 14:25

Larissa:

Dag Nikki! En Fieke natuurlijk,

Wat een heerlijk verhaal. Om jaloers op te worden! Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. Ik vind het altijd leuk om weer even te lezen.

Geniet er van! Nog 2 prachtige bestemmingen bezoeken en dan ga ik je weer platknuffelen ;)

Liefs,
    Larissa.

• 14 Mei 2014 - 18:15

Cindy:

Leuk verhaal weer! Grappig dat jullie (deels) terug komen op jullie mening over feestende reizende mensen! Maar mooi dat jullie daar ook lekker van genieten, een feest in de jungle zal je in nederland niet zo vaak mee maken;)
    Ik ben blij dat jullie nog fijn samen reizen:)
    Veel plezier nog in maleisie en indonesie en tot snel! Xxxx

• 15 Mei 2014 - 06:25

Jos Schrama Usc:

Dag dames,wederom een mooi verhaal.
    Goed om af en toe de feesten te laten voor wat ze zijn en terug te keren naar het real life.
    Tjau tjau. Jos.

• 15 Mei 2014 - 23:21

Suus Van Baar:

Wat gezellig Nikki weer een duikmaatje voor Nico erbij. Geniet er nog maar lekker van meiden. Groetjes ui De Rijp

• 16 Mei 2014 - 12:06

Marga:

Wat wordt ik toch weer vrolijk van jullie verhalen. Met een hele dikke glimlach weer dit leuke verslag gelezen.
    Dankjulliewel!!
    Liefs Marga