Nederlanders be like: fruitella?! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu Nederlanders be like: fruitella?! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Fieke en Nikki - WaarBenJij.nu

Nederlanders be like: fruitella?!

Door: Fieke

Blijf op de hoogte en volg Fieke en Nikki

12 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na een race tegen de klok bij onze overstap op Abu Dhabi met nog zo'n 2 miljoen andere mensen en een half uur voordat het vliegtuig de lucht in zou gaan, 2,5 uur bij de Vietnamese douane (voor de al van tevoren geregelde visa toch?) met pedagogisch onverantwoord hard gillende kinderen om ons heen en een dodenrit in een taxi met twee Duitse kerels en heel veel bizar wegverkeer, kunnen we met zekerheid zeggen dat de mentos, fruitella, zoute nootjes en krentenbol ons er doorheen hebben gesleept! Ons geduld is alvast op de proef gesteld! Maar wijze woorden van Marjon en Adriaan in een van de gevonden spreuken in Nik d'r rugzak deden ons goed: 'Ik heb geen tijd te verliezen, daarom heb ik geen haast!' Dus hebben wij zo kalm als het kan onze reis tot zover afgelegd.
Gelukkig vlogen de eerste uurtjes in het vliegtuig letterlijk en figuurlijk om onder het genot van duizende grappige en lieve cadeautjes. Na een goed nachtje in ons eerste hostel dat we niet geboekt hebben - maar 'it's ok, there's wifi!'- hebben we een heerlijk ontbijtje gekregen (wat gelukkig in de verste verte niet leek op de bamihappen en warme wokken van de locals, daar moeten we echt nog even niet aan denken). Nikki heeft het zelfs gepresteerd om een stukje banaan te eten. Dames en heren, er mag geklapt worden!
Zojuist een slaapplek voor vanavond geregeld en nu lekker tijd om te acclimatiseren onder het genot van een te smerig verkoelend drankje van het hostel en een lonely planet. Nik d'r lichaam protesteert zo nu en dan nog een beetje tegen het vliegtuigvoer, maar dat moet goed komen.
Oja, niet geheel onbelangrijk: er is WARMTE!! En onze echte kenners weten dat wij van warmte houden! En zullen des te trotser zijn dat we de dag (niet geheel vrijwillig) zijn begonnen met een koude douche!

• 12 Februari 2014 - 08:37

Denise Bakker:

Ha Fiek,

Stiekem zit ik hier heel hard te lachen achter mijn bureau op school. Je schrijft zo leuk! In Amerika heb ik al mogen genieten van je leuke stukjes en dit blijf ik ook zeker volgen. Super veel plezier en bestel maar twee pizza's in Azië als je honger hebt! ;-)

Groetjes Denise

• 12 Februari 2014 - 09:05

Naomi:

Yay, jullie zijn veilig aan de andere kant van de wereld! Weer super leuk geschreven Fiek! Ben benieuwd naar al jullie andere avonturen komende tijd! Geniet er van!

Xx

• 12 Februari 2014 - 10:35

Jos Usc:

Hectiek in het begin hoort er bij.
    Wees bewust en geniet.
    Leuk om jullie zo te volgen.

tjau.

• 12 Februari 2014 - 11:44

Marjon:

Dag 1: al een avontuur op zich! Houd de afwisseling van de koude douches en de warmte maar vast, dat houd je alert! Een rustig avondje toegewenst....... ;-) !

• 12 Februari 2014 - 11:44

Nicolien:

Gezien het enorme aantal views, is jullie reisverslag nu al populair. Ik vind het ook superleuk om te lezen. Keep up the good work!!

• 12 Februari 2014 - 12:49

Sophie:

Leuk om te lezen, schatjes! Gelukkig hebben ze in de Kroeg hier ook zoute nootjes, zijn wij er hier toch ook een beetje bij ;)

Geniet ervan!
    X Sophie

• 12 Februari 2014 - 17:05

Estherrr:

Jooooo teckels

volgend verhaal meer details!! Mooi om dit van jullie te horen.igg
    geniet er van en noooit ever ever haast hebben.
    stress is voor Nederlandse sukkels;)

Kusss